1 bulan berlalu

sudah lama rase nya tak meng update blog nie
biase lah orang dah busy dengan kerja nye ! 
well apa yang aku nak cerita adalah hari nie genap la 1 month aku berkerja
as my intern at there ... 
walaupun kerja nya amat la senang & tak menyusahkan aku suka kerja tapi bila dah dapat 1 task tu YA ALLAH !!!!!! 
macam lipas kudung dibuatnye ! 
aku harap aku dapat siap kan task yang dia kasi nie tp task nie nak kan aku utk travel ke NILAI & P.KLANG . itu  yang buat aku lemah lutut ! 

 ~~ flash back semula ~~
1 day dekat sana aku shy2 biase la 1 time masuk ofis mmg la tak duduk diam ...
tak duduk diam tu bukan la aku nie kaki jalan or what cume tak senang duduk jew ... 
well like my aunty said " she is fresh . do not know anything ."
ahaha bile kenang balik memang kelakar ! 
boleh pulak la mase dekat sane aku boleh terserempak ngn 1 mamat nie muka dia seakan-akan by ex ? ahaha bila dah kenal tu rupe2 dia orang " philipine " .

2 day pulak aku cuba untuk bermesra-mesra with staff dekat sane .. 
malu tu mmg la ada tp nak buat mcam mane " tak kenal maka tak cinta "
jadi aku pon mula la perbualan aku dengan SENYUMAN .

hari yang seterusnya pulak aku dah mula mendapat kawan .. 
sebab macam2 pulak masalah komputer nya ...
tp mula mendapat kawan bukan dari aras yang sama tp aras lain pulak ... 
mane tak nya hampir setiap hari aku kene panggil utk betol kan PC  
orang dekat sane ok la tak ada la yang sombong , berlagak , or what semua nye peramah , baik , suke tolong orang kadang dorang yang tak belajar IT pon boleh ajar aku balik ..
ahaha malu pon ada gak yela orang amik bidang engineering tp ada talent dalam IT ...

aku harap aku dapat la bertahan kerja dekat sane . 
 dan aku harap jugak supaya aku boleh jadi lebih bagus dari sebelumnye ! 

chaiyok !!  


**nie adalah pic bile aku xd keje ! cm nie jd nye ..






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...