Bulan Ramadhan

Salam buat reader ..

Dikesempatan ini aku ingin mengucapkan selamat menyambut bulan ramadhan pada tahun ini . Moga2 apa yang kita hajati dan kita lakukan mendapat rahmat dan KEBERKATAN dari NYA
Tahun ini aku rasa macam biasa lah puasa aku tak penah dapat penuh . Tapi mak aku cakap mungkin ada HIKMAH disebalik aku dapat anugerah dari TUHAN .

Bagi adik2 yang baru nak belajar berpuasa tue boleh lah try dulu . Kata orang kalau tak dapat penuh pon tak ape . Yang penting mencuba . TAPI !!!!! kalau dapat puasa 1 hari ALHAMDULILLAH akak ucapkan, dan teruskan niat adik2 yang murni itu . Moga2 mendapat rahmat dan KEBERKATAN dari TUHAN . Kalau adik2 dapat puasa penuh ada la habuan dari ibu bapa . 

Tiba2 teringat pulak zaman kecik2 aku dulu . Mak aku penah cakap malam sebelum nak puasa " Kalau puasa penuh dapat RM50 " . Aku pon melonjak gumbira lah bila dengar RM50 . Tapi sekarang adik2 tak heran dapat RM50 kan ? Bagi adik2 RM50 tue sikit sangat, kalau dapat RM100 baru lah KAYA !! hihihihi . Sekarang aku tak kisah sangat dah dapat duit  or tak, sebab kita kene ikhlas dengan apa jua demi BULAN RAMADHAN ini . 

Apa yang aku harapkan pada tahun nie adalah aku dapat membuat 10 malam terakhir @ MALAM LAILATULKADAR . Sebab kali terakhir aku dapat buat pon mase sekolah teknik di perak.  

::Ya ALLAH kau dengar lah luahan hati hamba mu yang daif ini::

p/s : disini aku selitkan niat bulan ramadhan dan video dari RAIHAN & MAN BAI.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...