hari mulia hari bahagia


salam buat semua ...
dup dap dup dap sudah masuk hari ke 16 kita orang islam berpuasa 
dalam menyambut bulan puasa nie macam2 aktiviti or thing i do wif my fwen n family 
1) berbuka wif 5 sekawan (UniRAZAK)
2)berbuka wif teman sebilik (kak piah)*name kormesial
3)berbuka wif my sista & bakal abg ipar *happy tak terkata

3 benda nie aku buat bukan dalam masa 1 hari jew taw ! 
giler ke apa nak buat 3 benda dalam 1 hari ???

ok lah tanpa membuang masa aku nk story2 about wat i`am doing wif them :)

firstly ....
time nak berbuka wif 5 sekawan nie kiteowg dah deal dari awal nak buka same macam dulu .. coz after diz we all cant see each other .. bcoz im now dah final year dekat kampus tuw .. so nak pendek kan story nie kiteowg pon pick 1 place at our ol kampus at KELANA JAYA(sup kawww !! )(*memang ejaan kedai nie 0k)for break fast n mybe itu la kali terakhir kiteowg akan jumpe .. entah bile boleh jumpe lagi  dengan dowg .. dowg lah kawan yang jumpe dari SEM 1 until aku final year susah senang kiteowg same .. n dowg la teman yang suke sakat ak , make me cry , make me frustrated n so on ..  i hope our friendship will never end ~~~ 



secondly ....
the story shall begin ... aha
pada mula aku telah berpindah & sudah tidak duduk di mentari court 
aku pon terdetik untuk berbuka puasa bersama2 dengan dak2 umah ...
suddently ...
hanya 1 person saja yang berjaya aku tarik untuk berbuka puasa dengan aku iaitu kak piah ... so bila dah set time n date aku pon keluar dangan suka hati yela nak berbuka ngn dak bilik aku pulak tuw .. nak dijadi cerita kami pon memilih tempat untuk berjumpe di KL SENTRAL coz destinase kami adalah untuk pergi ke TS aka TIME SQUARE so bile dah sampai ke sana ape lagi shopping !after shopping tuw kteowg pegi ke destinasi yg seterusnye iaitu SUBANG PARADE coz kak piah maw ambil henfon saja ... n dari subang kami pergi ke SUNWAY PIRAMID menaiki bus mini ahahaha :D macam ape tah naik bus mini tuw ... dah la ramai orang INDON, kecik sempit pulak tuw and then di suruhnya kedalam .. nak jew aku sound driver bus tuw ! nasib baik bulan puasa .. sampai saje sunway aku terus cakap dengan kak piah 
*len kali xmaw naik dah bus nie !! (dialog aku )
kak piah hanye mampu gelak saje same aku ... dah masuk saje sunway kiteowg round2 dulu coz belom tiba waktu berbuka so aku pon jalan ... jalan ... dan jalan lagi suddently ... aku nampak 1 kedai yang telah di beri name SUMPTUOUS coz dekat situ ada jual pankek & puding ala2 korean ... 25 minit kemudian sebelum tiba waktu berbuka kami telah pick KFC (*penaja utama kami)as our break fast ... setelah habis berbuka & kenyang perut suka hati apa lagi BALIK LA ~~ 

monorail imbi otw ke subang parade

KFC sunway

KFC sunway

ini lah dia pankek n puding *ijau - mangga kunin - durian

and lastlyyyy ....
berbuka wif my sista & bakal abg ipar ku .. huk2 ! pada hari sabtu lepas aku,sista n future brother in-law keluar pergi jalan2 makan angin dekat area SUBANG aka EMPIRE SUBANG nun disana ... after bosan disana kami pon memilih tempat untuk berbuka puasa di KUALA SELANGOR *jauhkan! nama tempat tuw dikenali sebagai AROMA IKAN BAKAR &  tempat ini jugak mempunyai pemandangan yang sangat cantik, tempat tuw jugak berdekatan dengan laut so kalau tempat dah dekat dengan laut itu bermakna makanan2 dia fresh2 ... tempat tuw memilih citerasa seafood as a main menu ... macam2 jenis ikan ada dekat sana .. ada ketam,udang,& sotong ... kami telah memilih ikan siakap,udang,sotong & ketam sebagai lauk berbuka kami ... makanan disana sangat enak & very2 delicious ! rugi sapa yang xdapat datang ke sana ...



lihat la kawasan nye yang berhampiran jeram

1.ketam berlada 2.ikan siakap 3 rasa 4.sotong goreng tepung 5.udang butter

map untuk ke sane ..
dats all story yang aku nak share dengan kowg sume :D
hope enjoy baca nya ! 
daaaaa ~
The primitives - MSN monkey emoticons


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...